onsdag, november 22, 2006

Outtalbara nyheter och nytt perspektiv

Jag känner att jag skulle kunna sitta och gråta hela dagen. Vi fick veta imorse att goda vänner till oss i England som vi inte hör från så ofta av naturliga skäl har haft ett fruktansvärt år. De har förlorat sina tre barn, allihop, på ett och samma år. Dessutom har pappan förlorat sin mamma också. Vår son har sitt tredjenamn efter pappan i denna familj, och nu får vi veta att något så fruktansvärt kan hända dessa goda människor.

Jag kan omöjligt föreställa mig deras sorg. Jag begriper inte hur man hämtar sig någonsin. Jag ska bespara er detaljerna så att inte ni sitter och gråter hela dagen också.

Ville bara säga något litet här så att om ni har känt er som jag gör till och från, lite nere utan någon egentlig anledning, så kunde ni liksom jag få lite perspektiv på livet. Jag har det hur bra som helst, och idag ska jag bara pussa mina barn hela dagen och inte säga ett argt ord till dem, oavsett vad de hittar på för bus. Hoppas vi alla kan känna oss tacksamma för det vi har.

Inga kommentarer: