lördag, september 30, 2006

Pretty Mom

Först av allt får jag rikta ett tack till min mans chef som gjorde det hela möjligt. Tack!

Min man fick nämligen en present av sitt jobb, en present till den nyfödda bäbisen. De hade frågat tidigare vad vi önskade oss, och vi hade svarat kläder. Men när min man öppnade paketen var de fulla med flickkläder. Och ni som hängt med här ett tag vet att jag för drygt två månader sen födde en son.

Så idag traskade jag till affären med en kasse med flickkläder och ett kvitto på 526 kronor att handla Andra kläder för. Oj, vad roligt jag hade!

Man kan sammanfatta upplevelsen med att säga att jag handlade för 310 kronor. Plussa ihop det med summan från kvittot och ni ser att jag hade Väldigt roligt! Jag kände mig som Julia Roberts i Pretty Woman när hon får shoppa loss hur mycket hon vill för någon annans pengar. Det är den bästa scenen i filmen! Nu hade ju inte jag tiotusentals kronor som hon, men 500 spänn är mycket nog åt mig! Pretty Woman à la HumanistMorsan - Pretty Mom! Min lillkille fick bodysar och strumpor och mössa, hängslebyxor och världens finaste mysdress och tjejen fick kjol och tjusig blus och när jag kom hem med stora, tunga kassen och hade presentutdelning som närmast påminde om julafton hade min man bara en sak att säga, utöver att allting var mycket fint: köpte du ingenting till dig själv?

Nej... det gjorde jag ju inte. Det är så mycket svårare att hitta nåt till mig. Och skulle nåt se bra ut på galgen är det ingen garanti för att det skulle vara snyggt på. Så där väldans Pretty är väl inte den här morsan dådå... men hon har snygga barn! =)

Inga kommentarer: