torsdag, september 14, 2006

Het oxgryta

I helgen gjorde jag en dödligt god gryta som jag kände att alla borde få smaka. Kanske nu till helgen?

Dödligt god, het oxgryta

6 personer

800 gr oxgrytbitar
1-2 lökar
1 paprika, valfri färg
250 gr tomarkross
1-2 msk tomatpuré
2-3 skivor inlagd, röd jalapeno
salt
vatten

Hacka löken och lägg i stekgryta. Bryn köttet i omgångar, salta rikligt och lägg i grytan. Häll på vatten så det täcker helt, tillsätt tomatpuré och hälften av tomatkrosset. Dela ner skivorna av jalapeno till lite mindre bitar och tillsätt till grytan. Koka en eller två timmar, tills köttet är riktigt mört. Hacka ner paprikan och låt den koka med det sista. Smaka av med salt och resten av tomatkrosset. Servera med ris och en stor grönsallad.

Mums!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter ju hur gott som helst. Får gå till ica och köpa billig nötstek helt enkelt och laga till helgen.

HumanistMorsan sa...

Dorran: I'm telling you... dödligt gott!

Anonym sa...

Å jag som trodde att jag skulle göra slottstek på min ICA-stek... Hmmm, ska jag tänka om alltså?