torsdag, september 25, 2008

Vackra fotografier

Som jag nämnt tidigare är jag kristen. Och för er andra med samma tro kommer här ett litet inlägg.

Jag hittade en bok som heter Reflections of Christ. Den hade fått väldigt bra omdömen och jag blev nyfiken. En blädderbok för både barn och vuxna. Det visade sig att det var fotografier på händelser ur Nya Testamentet.

När jag läste det vände sig någonting inom mig. Man får inte klä ut sig till världens Frälsare och ta kort. Det kändes vanheligt för mig.

Men sen såg jag fotografierna. Och de är så vackra! Några svartvita, några i färg. Ni får se dem själva för att avgöra. De är tagna av skickliga fotografer, sanna konstnärer, och människorna som gestaltar de kända personerna ur Nya Testamentet gör det med tro och med vördnad. Nu önskar jag mig boken i julklapp. =)

Här finns en film med många av fotografierna. På hemsidan finns en liknande kortare, och den har inte lika stort fokus på Hans lidande som den första. Se gärna båda.


3 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

JÄTTEVACKERT!

Lisa sa...

Otroligt hur mycket en bild kan beröra.

Sara sa...

Väldigt vackra bilder !