torsdag, september 25, 2008

Katie Melua - jazzig pop

Ett av mina senaste musikfynd är Katie Melua. Hon är född 1984 i Georgien och flyttade till Belfast när hon var åtta. Där bodde hon i tio år och flyttade sen till London där hon fortfarande bor.

Hon har gett ut tre skivor hittills och jag har alla utom en (som jag önskar mig i julklapp). Hennes röst är mjuk och växlar mellan jazzig och rockig, hon spelar både piano och gitarr, och har skrivit ett ökande antal av låtarna själv. Merparten har hennes producent Mike Batt skrivit och jag har ännu inte slutat förundras över hans förmåga att skriva meningsfulla sångtexter.

Här är alltså en lite jazzigare låt. Lyssna och njut!



---

En lista på några andra favoritlåtar för den intresserade:

3 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Underbart med nystart, Humanistmorsan! Hurra!

Marie sa...

Härligt med musik, håller med om Katie Melua, helskön!

Sara sa...

nice musik och mysigt att du är tillbaks ! :) kramar