torsdag, september 25, 2008

Försök till nystart

Tjena, alla Humanistmorsans vänner!

Jag har ju varit sängliggande större delen av de senaste fem månaderna, och därav bloggtorkan. Men jag tänkte försöka mig på en nystart!

När man är sängliggande så sover man förstås en hel del. En hel del dagar har jag varit så sjuk att jag inte kunnat göra någonting. En del lite bättre dagar har jag läst. Jag har läst enorma mängder böcker i sommar! Mestadels deckare, men en och annan av nåt annat har slinkt med. Kanske det därför blir någon bokrecension frammöver.

Annars har jag haft sällskap av min trogna laptop här i min säng. Om jag inte orkat något annat, så har jag orkat You Tube. Jaha, tänker ni, klipp på apor som kliar sig i rumpan och så, eller? Nej inte alls.

Mestadels har jag lyssnat på musik och funnit flertalet nya artister som blivit storfavoriter. När blogg-funktionen på You Tube fungerar igen (den ligger nere just nu) tänkte jag dela med mig av några nya favoriter, både klassiskt och jazz.

Men sen har jag sett på ljuvlig brittisk humor. Gamla Monty Python klassiker som jag bara sett på video hemma hos barndomskompisen Mr B och som varit förlorade i många år är plötsligt tillgängliga med ett enkelt musklick! Och Vicar of Dibley, Dawn French humorserie med så mycket värme och sarkasm, har också fått underhålla mig. Ett par dagar såg jag på allt som fanns av Galenskaparna och After Shave, ett par dagar såg jag på the Cosby show, som jag verkligen inte sett sen 80talet och som fortfarande var vansinnigt rolig. Jodå, man får underhålla sig bäst man kan, och jag ska som sagt försöka dela med mig av mina hittefynd.

Så misströsta inte! Jag finns här, och kommer synas lite mer under hösten. Dessutom har jag något att berätta... men det väntar jag lite med. Hihi.

Kram
HumanistMorsan

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, jag hoppas att du får må bättre snart! K berättade om hur oerhört trist det har varit. Håller tummarna!
Kul att du är "tillbaka", jag älskar dina inlägg!