fredag, september 21, 2007

Paul Potts sjunger Opera

Första gången jag såg den här videon ville jag bli hans bästa vän. Hela hans gestalt ropade efter bekräftelse och uppmuntran. Men hans röst... den glömmer man inte.

Paul Potts är i ropet, det fick jag bekräftat i skivaffären. Imponerande register, kraftfull men mycket mjuk röst, ljuvlig känsla i sången, ofelaktig tonsäkerhet. Vad mer kan man begära av opera?

Igår var dagen när jag köpte hans skiva. Hade säkert kunnat låna någon annans, men Paul Potts är den typen av artist som jag gärna stödjer på alla sätt för att han finns. Och för att han sjunger! Gång på gång ljuder de starka melodierna och den kraftfulla stämman från högtalarna på datorn och i bilen och jag transporteras till Gåshudens land där alla dansar på ulliga moln. Sällan har musik påverkat mig så mycket. Och när musiken slutar och jag rycks tillbaka till E6an kan jag bara tänka en sak: tänk om Paul Potts hade fortsatt att sälja mobiltelefoner och aldrig spelat in en skiva? Tänk om jag dött om 60 år och aldrig vetat att han fanns?

Har ni inte hört honom kan ni göra det i videon nedan. Sedan går ni raka vägen till butiken och köper skivan ni med. För er egen skull.

5 kommentarer:

Anonym sa...

wow , vilken röst ! Älskar Andrea Bocelli men skivan till honom här ska inköpas snarast... Gåshud! Tack för tipset , kram - sara

Villeosagamamman sa...

Äsch då, nu ångrar jag att jag itne köpte skivan på stört igårkväll på Maxi. Det är ju för bedrövligt att jag aldrig kan göra hastiga inköp utan alltid måste låta det sjunka in först. Jag håller ju med: Paul Potts stödjer man mer än gärna!! Han är best ever.

Tack för härliga inspirerande inlägg!

HumanistMorsan sa...

Sara - ja! bra! spring och köp den! Tycker du om Andrea Bocelli kommer du älska Paul Potts... jag tycker till och med bättre om Potts... hihi

villeosagamamman: ja, jag vart ganska paff när du sa att du inte köpte den, jag kunde inte begripa hur du skulle klara av att vänta efter allt jag sagt om den. får väl ta med min skiva över på middagen idag - längtar efter Yorkshirepuddingen!

Helena sa...

Nu har jag kollat det här klippet fyra ggr och jag får fortfarande gåshud och tårar i ögonen! ALLA borde få ha ett sånt här Moment där alla ställer sig upp och vrålar och applåderar och musiken uppfyller alla. TACK för att du la upp klippet här. Jag ska kolla efter skivan.
Tack för alla dina andra inlägg. Det är inte ofta en nattlig körning på Onsala och ett inköp av en kappa kan fylla en med sådan fröjd. Det är underbart att läsa det du skriver. Fortsätt!

(Hoppas det är OK att jag länkar till din sida från min...)

HumanistMorsan sa...

Helena: Ja, Paul Potts historia är underbar. Man kan klicka vidare efter första klippet och se honom sjunga i semifinalen och finalen och se hur han alltså Vinner alltihop! Och denna ödmjuke man har alltid fått kämpa med sitt självförtroende... honom unnar jag ett sådant Moment!

Länka på du bara, det går bra med mig. Roligt att du trivs här! =)