torsdag, augusti 17, 2006

Blödiga Byggare Bob

Alltså, nu får det vara nog. Någon måste säga det. Byggare Bobs gäng är en blödig samling maskiner. Aldrig har väl någon skådat byggmaskiner som det skulle pjåskas och daltas så med.

Hade jag hittat på en saga där byggmaskiner var levande ting med tankar och känslor, så hade jag aldrig hittat på att de skulle vara så mjäkiga. Då hade de varit tuffa, hårda maskiner. Tycker liksom att det passar plåtiga byggmaskiner bättre. Jag menar, jämför med Transformers.

Aldrig att jag hade hittat på att vi skulle ha grävmaskiner, lyftkranar och bulldozers helt utan självförtroende som aldrig tror de kan klara av det Bob ber dem om (vilket i sin tur går helt emot deras slogo "Kan vi klara det - klart vi kan!), som ursäktar sig för minsta lilla, som är rädda för mörkret, som får sårade känslor titt som tätt så att byggnadsarbetaren Bob - som borde vara den hårdaste och coolaste av alla - hela tiden måste rycka in och medla och bekräfta dessa fruntimmer-maskiners ömtåliga känslor.

Nej, nu måste jag få det sagt. Dessa Skopis och Kranis och allt vad de heter börjar få mig att må illa. Barnprogram kan ju vara pluttinuttiga, men då får de handla om garnnystan eller nallebjörnar. Lyftkranar ska ha lite pondus. Jag vill att mina barn ska lära sig att inte sjåpa och våpa sig, utan att kunna ta livets smällar med stil.

Så till Byggare Bob och ditt gäng säger jag bara: Grow up. Skaffa lite skinn på näsan. Gå och kamma er.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hahahahahah