fredag, juli 07, 2006

Värkar i natten

Eftersom jag ju faktiskt är gravid i vecka 41 och eftersom värkarna nu gör svinont börjar jag inse att jag inte kan utesluta möjligheten att min bäbis faktiskt vill komma ut den här gången. Klockan är 3.

Ska låta det gå ett tag till innan jag väcker mannen. Han sover som sten trots mina försök att väcka honom nyss. Bäst jag låter honom sova lite, vi har haft nog med falska alarm.

- fyra timmar senare -

Falskt alarm? Jag vet inte. Men plågsamt var det. Tre timmar har jag sovit sammanlagt i natt. Kommer ungen inte idag utan allt var förgäves, kanske jag sätter mig ner och gråter. Av sömnbrist om inte annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch; det är ju helt tokigt! Har den här bäbisen bestämt att inte komma ut eller?

Jag tycker att du är superduktig!

Bäbisen kommer snart och det lilla knytet kommer att vara helt underbart.

Hur många kramar som helst,

/D

Anonym sa...

Ska hålla tummarna (eller det som är mer effektivt) att du får slut på eländet snarast och att det ska gå igång på ett sånt sätt att du inte kan missta dig. Vattenavgång och en halvtimme senare krystvärkar, t.ex.

DU ÄR SÅÅÅ TAPPER!

Tack för en superbra blogg ;)

kramar, K

HumanistMorsan sa...

Tackar, tackar tjejer!

Ni är så duktiga att tro på att bäbisen planerar att komma ut. Känns fint.