torsdag, juli 13, 2006

Tangentbordet Tyst och Lätt

Mina damer och herrar, jag presenterar stolt alla småbarnsföräldrars dröm: Tangentbordet Tyst och Lätt! Detta är tangentbordet ni alla drömt om, tangenbordet som kommer förändra era liv och fylla era hem med ett ljuddämpat smattrande som ingen kommer höra, knappt ni själva! Dessutom ingår en mus!

Tangentbordet Tyst och Lätt med tillhörande mus är inte bara snygga och moderna till form och design utan är dessutom utomordentligt finurliga till funktionen. De är båda trådlösa vilket gör att de lätt kan läggas undan om små, oförståndiga barn är i närheten och ni inte vill att de ska råka formatera om hårddisken för er i all hast. Eller, varför inte snabbt och lätt flytta undan musen när ni skriver så att barnet som ju ofta sitter på skrivbordet för att vara mamma/pappa nära inte tar den och råkar trycka bort texten ni arbetar med? Ni ser, Tangentbordet Tyst och Lätt har inga begränsningar i hur det kommer underlätta ert liv!

Jag är själv nyligen omvänd till denna revolutionerande teknik. Tidigare har jag fått höra kommentarer som "sitter hon och skriver på en skrivmaskin?" och "min fru har en 'hamra-stil' som verkar fungera för henne när hon typar". Tja, nog kunde det låta som ett smattrande maskingevär när jag skrev en gång i tiden, men det berodde inte på någon så kallad "hamra-stil" utan på ett uråldrigt tangentbord - jag var helt enkelt tvungen att banka så hårt jag kunde för att få några bokstäver på skärmen och skriver man då hela dagarna får man till slut rejält ont i händerna. Men nu mitt herrskap, är den tiden förbi!

Nu kan jag sitta i godan ro och skriva vid min dator och ha barn sovandes bredvid mig, utan att störa dom! Ja, Tangentbordet Tyst och Lätt är helt klart anpassat för småbarnsföräldrar.

Dessutom har det en uppsjö Windows-anpassade knappar för att göra det dagliga datoranvändandet lättare. Efter bara ett par timmar som ägare till Tangentbordet Tyst och Lätt, undrar jag hur jag någonsin klarade mig utan det!

Så, ett stort Tack till min allrakäraste make som köpte mig denna gåva, jag så länge önskat mig!

Inga kommentarer: