tisdag, juli 11, 2006

Listan...

Det verkar som att denna lista går som en farsot över Sveriges alla bloggar. Bäst man hänger på. Vill ju inte verka ute. =)

5 saker jag har i min frys:
- 5 grova, hembakta frallor - de sista... Har inte orkat baka varje vecka det sista här. :P
- En enliterspåse med en portion hemmagjord barnmat som sitter fastfrusen i nätkorgen. Har legat där sen 2 ½-åringen var 8 månader.
- Färdiglagade middagar från tjejkompisarna, att brukas om barnet i magen behagar komma ut.
- Vaniljpinnar
- Is, is och åter is. Fastfruset och hemtrevligt, som det ska va.

5 saker jag har i min garderob
- En spjälsäng. Vem har sagt att barn inte kan sova i rymliga klädkammare i brist på rum i lägenheten?
- Lager av shampo, tandkräm, fryspåsar mm, inhandlat på GK:s i Ullared
- Kjolar, toppar och klänningar, varav jag inte kommer i några.
- Gamla tidningar från när maken gick med GP 7 dar i veckan, tidningar som aldrig blir tagna till insamling
- Min sagolika brudklänning, använd i augusti 2001

5 saker jag har i min bil:
- En box med näsdukar för snoriga barn eller pollenallergiska föräldrar
- Två strandstolar - alltid redo!
- En bilbarnstol, snart två
- Ett trasigt centrallås
- Övningskörningsskylt...

5 saker jag har i min handväska:
- Borsten - då världen skulle rasa samman utan den!
- Blöjor och baby wipes
- En mobil av gammal modell utan pengar på kortet så att man bara kan ringa Till den (eller jo, fick min man att Äntligen fylla på kortet häromdan!)
- Kvitton
- En kiss-burk att ta med till mvc

Inga kommentarer: