måndag, januari 07, 2008

Utvärdering av Övertalning

HumanistMorsans svar på de igår ställda frågorna:

- Var filmen lika bra som boken? - Ja, det kan jag tyvärr inte svara på eftersom Övertalning är bland de tre Jane Austen-böcker som jag inte läst. Sorry, but there you have it.

- Var den nya filmen lika bra som den förra? - Bättre! Heja BBC! Jag gillar den nya generationen JA-filmer som ofta är så vackert filmade. Bra skådespel, bra upplägg. Gillar dock inte att den ljuvliga scenen när Wentworth berättar för alla att de är förlovade inte är med... man missade bekantskapskretsens reaktion där.

- Var Mr Wentworth snygg? - Om! Betydligt bättre Wentworth än i den från 1995.

- Vilken klänning var vackrast? - Svårt att säga, men jag gillade den lilla axel-kappan som Anne hade på sig i flera scener. Gillade också scenen när hon står och väljer klänning inför första mötet med Wentworth som inte blir av för att lille killen trillar ner från trädet.

På hela taget måste jag å the High Collar Clubs vägnar säga: Tack SVT för att ni stödjer vår nybildade förening!

Inga kommentarer: