torsdag, juni 04, 2009

Pakten

Min man och jag gjorde en pakt igårkväll. Inga sötsaker på sex veckor. Inga kakor, godis, snacks, oboy, efterätter. På sex veckor. Utom på kalas. Vilket under sommaren innebär typ var tredje vecka (som ändå är bättre än varje lördag).

Jag lade upp en plan, en diet för honom, som jag kommer följa jag med för att stödja honom och spara mina tänder och min hälsa. Om den inte har någon effekt på hans vikt är han fri att prova vad han vill. Men nu gäller detta. Jag kan knappt tro att det är sant. Inget lösgodis! Ingen efterrätt!!

Jag drömde hela natten om marängbiskvier med smörkräm i. Jag åt och åt och åt. I drömmen. I vaket tillstånd får det duga med knäckemackor. Tack och lov för jordgubbar, melon och vindruvor! =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, på sommaren är det något lättare när det finns så mycket annat gott man kan äta. Då väntar vi bara på att jordgubbarna ska bli billiga.

Lisa sa...

Hur har det gått? Dags för en uppföljare! Vi har väl gjort lite liknande fast inte så uttalat. Dock med goda resultat. Sommarkram!