lördag, maj 31, 2008

Lässugen

Nu när sommaren verkligen är här börjar såna som jag känna att det är dags för att förgylla kvällarna med lite engelska deckare. En tisdagskväll på sommaren är ingen tisdagskväll utan lite mord i Midsomer.

För att ladda inför säsongen (Midsomer börjar för övrigt tisdagen den 24 juni i SVT, vad 4an visar för nåt vet jag inte, men det brukar komma först i augusti) tänkte jag helt enkelt läsa lite deckare. Var längesen sist. Så jag tänkte helt enkelt efterlysa lite lästips.

Vilken typ av deckare gillar ni? Vilken är Agatha Christies bästa? Åh, jag skulle bli överlycklig för svar, för jag har lite mycket tid numera och en skön bok hade varit tröstrikt.

Njut av solen och sommaren!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅåh mera mord i Midsommer! :D (har midsommer-melodin som ringsignal på min telefon tom... :P )
Du känner ju mig så du vet ju att jag älskar Homan-deckare, har säkert nån du inte läst som du kan låna om du vill!
Annars läste jag ut den första boken av Steven Saylor, Romarblod, om den romerska privatdeckaren Gordianus (tror jag han heter) och som utspelar sig i slutet av Sullas diktatur. Jag tyckte faktiskt den var bra och är glad att jag köpt andra boken också (började på den idag), så vill du låna nr1 så säg bara till! :D
Agatha Christie har jag läst en massa när jag var yngre, minns inte vilken jag tyckte var bäst, men vet att jag läst klassikern "10 små negerpojkar" några gånger iallafall. :)
Massor med kramar från Kicki

Villeosagamamman sa...

Tyvärr, inga deckartips. Jag har bara tjejmeserier i mina hyllor. Säg till om du är sugen på Prostmamselln. Jag har två ex, för säkerhets skull.

Anonym sa...

10 små negerpojkar är helt klart Agatha Christies bästa. Vet inte om Camilla Läckbergs böcker går under genren deckare eller kriminalromaner, men jag gillar iaf henne hon har dessutom släppt en ny bok precis (Sjöjungfrun), men jag rekomendera att läsa hennes böcker i kronologisk ordning. Elizabeth George böcker är också bra

Lisa sa...

Hittade http://emmasboktips.blogspot.com/ av en slump. hon verkar sympatisk vid första anblicken så kanske kan du hitta någonting där? Själv är jag sugen på Thomas Bodströms nya deckare. Kram