onsdag, maj 06, 2009

Världen upp och ner

Jag älskar tisdagar. Det är den enda dagen i veckan som jag vet långt i förväg vad jag ska laga till middag. På tisdagar äter vi fisk. Jag har en bunte fiskrätter som jag varvar från vecka till vecka, och när tisdagen kommer vet jag precis vad jag ska göra till middag. Ingen middagsångest = en bra dag.

Men igår hade vi ingen potatis hemma. Jag hade på nåt vänster misslyckats med planeringen. Visst äter vi ris och annat till fisk, men igår ville jag ha den där fisken som man måste ha potatis till.

Så vi äter fisk idag.

Idag är det onsdag.

Ni kan omöjligt föreställa er hur märkligt det här känns för mig. Jag äter fisk till middag, och sen ser jag på Grey's? Världen upp och ner!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ojojoj, världen är verkligen helt upp och ner. Men jag tror att du klarar det i alla fall. fisk är gott vilken dag som helst.