måndag, augusti 13, 2007

Rapport: Mitt nya liv Dag 1

Jodå, har haft en bra dag. =) Tänkte bara komma med ett tillägg till utläggningarna jag höll imorse om allt som är nytt i mitt liv, för det visade sig under dagen att det fanns mer.

För er som inte minns så har jag en dotter som nu är 3½ och en son som fyllde 1 år för några veckor sen. Angående sonen så står det nu klart att han befinner sig i en brytpunkt i livet. Det är bara en tidsfråga nu när han kommer inse att han kan gå och vågar släppa taget. Idag roade han mig med att under långa stunder stå helt sonika mitt på golvet och stila med sina nya talang. Selen måste man kränga på honom så fort han ska sitta i barnstolen för att äta, annars har jag honom sittande på köksbordet varannan sekund. Och som pyntet på moset noterade jag idag när jag satt djupt försjunken i en otroligt intressant bok om en bondgård där min dotter fick peka ut objekt som harv och mjölkmaskin att han helt solo klättrat upp för stegen/trappan till den lilla rutchkanan som står i öppna förskolans stora lekrum. Bara så. Det står alltså klart för mig nu att mitt nya liv även inbregriper att springa efter en liten ettåring som klättar och slår sig. Det känns längesen sist. Men det ska jag väl försöka få in mellan träningspassen och bloggandet. Ska kolla kalendern.

Inga kommentarer: